Tevreden klanten


Leen Doms, HR van de firma Obasi

Ik ontmoette Jori enkele jaren geleden in een opleiding waar we beiden als startende ondernemers aan deelnamen. We hadden dadelijk een goede klik en sindsdien ben ik haar blijven volgen en heb ik gezien hoe ze vanuit haar expertise Legal+HR Solutions liet groeien en bloeien.

Obasi vzw is de voorbije jaren enorm snel gegroeid en de nood om bepaalde processen en documenten te herbekijken diende zich aan. Samen met het team van Legal+HR Solutions herwerkte we ons Arbeidsreglement en Car- en mobiliteitspolicy. Gaandeweg stonden ze ons ook altijd op een snelle en professionele manier bij wanneer er vragen van medewerkers kwamen.

Jori kwam ons ondersteunen tijdens onze eerste personeelsvergadering met alle medewerkers om juridische vragen te beantwoorden. Dit was voor ons een grote meerwaarde.

De manier van werken van Legal+HR Solutions is helder, snel en pragmatisch. Alles was je als HR-manager van een KMO nodig hebt. Ik zou hen zeker aanraden!

Onze samenwerking zal in de toekomst nog verder uitbreiden, zo gaan we samen met Legal+HR ons loonbeleid optimaliseren.

www.obasi.be


André Claessens, zaakvoerder van Zorgtraiteur Claessens André uit Zaventem.

Ik ken Jori al enige tijd vanuit enkele netwerkorganisaties en was al langer overtuigd van de toegevoegde waarde van een externe HR specialist.

Nu we een 2de vestiging geopend hebben, was het hoog tijd om alles administratief eens onder de loep te nemen en te brainstormen over onbenutte mogelijkheden. De deskundigheid van Jori en haar team, ook in de KMO wereld, zijn een grote meerwaarde omdat ze zich sterk kunnen inleven in onze leefwereld.

Nadat we onze zaak hebben geschetst en onze lange termijn groei hebben besproken, kwamen al snel enkele nuttige en vooral praktisch haalbare zaken naar boven. Die hebben we met hun ondersteuning direct in de praktijk omgezet.

Ik heb Legal+HR al aan anderen aanbevolen en zal niet nalaten om dit in de toekomst nogmaals te doen. Een HR specialist zoals Legal+HR is een ongelooflijke troef, wanneer je op lange termijn wil groeien. Bedankt!

Zorgtraiteur Claessens André (traiteurclaessensandre.be


Esther Fuite, verantwoordelijke HR Brever

Via een aanbeveling in ons netwerk zijn we in contact genomen met Legal+HR Solutions. Op dat moment hadden we nog niet zoveel medewerkers indienst, maar waren volop aan het groeien. We hadden geen verloningsbeleid en geen zicht op wat marktconforme lonen waren. We hadden zowel op het praktische luik als het juridische wat sturing nodig.

Met het traject kregen we niet alleen zicht op het verloningsbeleid maar ook op het ruimere personeelsbeleid zoals bv. de evaluaties die we opgezet hebben met het personeel.

Naast de kennis en ervaring van Jori, vonden we het goed dat ze met ons meezocht naar wat passend was voor ons bedrijf en onze situatie. Dat we haar mochten bellen of mailen voor kleine dingen. En ook dat er 1 budget was afgesproken waarvan we duidelijk wisten waar we hiervoor aan gingen werken.

Zeker als je, zoals wij, geen vooropleiding hebt gehad in personeelsbeleid, is het verstandig om zo’n traject aan te gaan en we zouden het dus ook aanraden aan andere kmo’s. Op die manier legt je bedrijf duidelijke fundamenten waarop verder kan gebouwd worden.

Zonnepanelen - Warmtepompen - Airco - Laadpalen | Brever


Elly Heirbaut, bedrijfsleidster LAReS, Erkend archeoloog

Ik ben bij Legal+HR Solutions terechtgekomen omdat ik op zoek was naar een partner die me kon helpen met verschillende aspecten van ons groeiende bedrijf. Ik merkte dat de administratie door onze plotse groei van 2 naar 10 medewerkers niet meer op punt stond. Het arbeidsreglement was niet meer up-to-date, wij hadden nood aan functieclassificaties, policies enz. Ook qua loonkost ontbrak het overzicht waardoor ik niet zeker was of de uurtarieven die ik hanteerde voor mijn klanten wel mijn onkosten dekten.

Via BNI ben ik in contact gekomen met Jori en er was onmiddellijk een klik en een prettige samenwerking. Jori is heel benaderbaar en neemt de tijd om de zaken duidelijk uit te leggen.

Dankzij het traject dat we samen hebben doorlopen, kan ik mijn offertes nu veel juister berekenen op basis van de loonkost en ben ik zeker dat we duidelijke afspraken hebben met de medewerkers over thuiswerken, telefonie enz. Waar ik nu ook meer aandacht aan zal besteden door dit traject, zijn toekomstige sollicitatiegesprekken. Vroeger had ik meer oog voor de archeologische kennis van de kandidaat terwijl ik voortaan meer ga toetsen op een bredere waaier aan competenties en of de kandidaat de waarden en normen van LAReS draagt. Ik heb nu ook de tools in handen om nieuwe aanwervingen of promoties juist in te schalen. En Jori zal in de toekomst zeker nog mijn aanspreekpunt blijven bij nieuwe vragen.

https://laresarcheologie.be/


Sandra Wyseur, Zaakvoerder van FAS - https://www.faservices.be/

Een werknemer in dienst nemen is toch best wel spannend. Je moet ook aan zoveel denken om wettelijk in orde te zijn. Hiervoor kan je een samenwerking aangaan met een sociaal secretariaat maar dat is niet het enige.
Je zit toch ook met andere vragen :
* Wat laat ik die werknemer allemaal doen
* Wat kan die verdienen
* Wat kost die mij en wat is de kost per uur
* Hoe geraak ik aan een arbeidsreglement.

Met al die vragen kon ik bij Jori terecht. Ze biedt oa een traject aan voor ondernemers die starten met werknemers.
FAS heeft hiervan gretig gebruik gemaakt.
* We hebben een functieomschrijving opgesteld zodat iedereen duidelijk weet wat er verwacht wordt.
* We hebben de kosten bekeken, zodat het profit first potje toch elke maand gevuld is om m'n werknemer te betalen maar ook om ons uurloon te bepalen om alle kosten te kunnen dragen.
* We stelden een nieuw arbeidsreglement samen dat de waarden van FAS duidelijk vastlegt.

Ik ben blij dat ik die stap genomen heb. Het geeft me helderheid van kosten en controle.
Daarmee wil ik Jori dan ook ten zeerste aanbevelen.
Bedankt Jori

https://www.faservices.be/


Wim Van Sprundel, co-owner Flexamit

Toen we onze vennootschap opgestart hebben, zagen we weinig noodzaak in een HR beleid. Maar voor we het wisten, hadden we een 5-tal mensen in dienst. Als groeiend bedrijf is het belangrijk dat onze verloning en HR beleid op punt staat. Via mijn netwerk ben ik in contact gekomen met Jori, Legal+HR Solutions BVBA. Die ons hierin heeft verder geholpen.

In de IT-sector is het niet gemakkelijk om de juiste profielen te vinden en aan te trekken maar nu weten we wat marktconforme lonen zijn. Hoe we het loon kunnen optimaliseren en zijn we in orde met al de juridische materies zoals arbeidsreglement, policies en overeenkomsten. We hebben nu een nieuwe werknemer kunnen aanwerven met een loon waarvan we wisten dat het goed zat.

Onze HR-administratie is nu goed in orde en we voelen ons hierin nu gerust. Ik ben alvast van plan Jori aan te prijzen bij andere KMO bedrijven

www.flexamit.com



Kokoro  - Voel je goed in je vel. Vanbinnen én vanbuiten. - www.kokoro.be

We hadden het gevoel dat er op praktisch vlak veel HR-gerelateerde zaken niet in orde waren zoals het arbeidsreglement of policies. Daarbij zochten we ook advies i.v.m. onze verloningspakketten. Ik vond het dus heel aangenaam dat Jori alles onder de loep nam en in orde maakte zodat we geen risico’s lopen bij controles en dat we professioneler overkomen bij de werknemers. Zo werken we nu met functies en categorieën voor de verloningspakketten. Er is een grote stap gezet op het HR-gedeelte, ook op juridisch vlak. Ik denk dat dit traject noodzakelijk is als je als bedrijf groeit en je naast je visie op marketing en sales ook je visie op HR en Legal wil uitwerken.

Wat ik heel goed vond aan de werkwijze van Jori, is dat ze kort op de bal speelde. Ze plande opvolgmeetings vrij kort na elkaar in zodat de zaken zowel van mijn kant als van haar kant niet lang bleven liggen. Als ondernemer liggen je prioriteiten vaak bij marketing, sales en de klanten. Daarom is het goed dat we altijd in de flow van dit traject gebleven zijn.



Corneel Haine, zaakvoerder van Evoke 

Evoke groeit en dat brengt ook de nodige administratieve rompslomp en HR kwesties met zich mee.  Zo hadden we geen afspraken over GSM gebruik, geen duidelijke afspraken over bonussen, geen loonoptimalisatie,….

Gelukkig konden we rekenen op Jori.  Jori zorgde voor de nodige documenten, addenda en policies.  Daarnaast woog ze alle functies om (vooral in de toekomst) het juiste loon te kunnen bepalen voor nieuwe medewerkers.

Jori ging heel professioneel, stipt en nauwkeurig te werk.  We gaan in de toekomst zeker nog gebruik maken van jouw diensten en ik heb ook bij een aantal van mijn klanten aangeraden.  Bedankt voor de fijne samenwerking!

Tom Coussée, zaakvoerder van ISCS

Door de groei in mijn kantoor was ik op zoek naar een manier om stabiliteit en eenheid te brengen in de evolutie die gaande was. Wat voor mij nu duidelijk is geworden, is de inschaling die ik kan maken tussen verschillende profielen zoals een junior en senior profiel. Hierdoor kan ik nu duidelijk met een junior bespreken waar deze vandaag staat en hoe deze verder kan ontwikkelen tot een senior functie. Dat is een hele grote sprong voorwaarts voor mij om de profielen beter gedefinieerd te zien. Ik ben nu ook beter gewapend naar de toekomst toe en dat is wat ik zocht.

Wat ik ook heel positief vond aan Jori’s aanpak was dat ze, naast de theoretische benadering over wat kan en wat niet kan, ook de hele praktische kant geregeld heeft. Haar service gaat zoveel verder dan dat van een sociaal secretariaat. Jori bracht mijn HR beleid naar een volgend niveau. Ze denkt mee, biedt tools aan om een persoon te kunnen inschalen, om die persoon te begeleiden en te evalueren. Ik weet nu ook dat ik een back-up heb naar haar toe als er zaken zouden zijn die minder vlot verlopen. Dan weet ik dat ik bij haar terecht kan om te zien hoe we dat op een juridisch correcte manier kunnen oplossen



Matthias Aerts, zaakvoerder van iDEAL ACOUSTICS

De reden waarom ik Jori heb ingeschakeld, is omdat we nood hadden aan een verloningsbeleid voor nu en in de toekomst. Ik wist niet hoe ik daar zelf aan moest beginnen. We hebben in verschillende sessies mijn verloningsbeleid uitgewerkt, dat is heel vlot en snel gegaan. We hebben nu een toekomstplan op vlak van HR dat we communiceerden naar onze werknemers en dat heeft zowel bij mij als bij hen veel rust gebracht.

Het is nu ook duidelijker welke profielen we zoeken en welk verloningspakket daaraan verbonden is. Dankzij de tools die Jori me aanreikte kan ik nu zelf ook vacatures uitschrijven. Vroeger deed ik hiervoor beroep op een copywriter, maar nu heb ik 2 vacatures op een half uur geschreven. Dat zou me vroeger niet gelukt zijn.

Ik heb Jori alvast aangeraden aan andere kmo-bedrijven want ik ben onder de indruk van hoe compleet haar service is.

Jelle Schurmans, zaakvoerder van Ecompany

Aangezien we op korte tijd zijn gegroeid was het tijd om onze wettelijke verplichtingen en HR in orde te brengen, maar we ontbraken de nodige kennis hiervoor.  Zo zijn we terecht gekomen bij Legal+HR Solutions. Jori had snel door wat we deden, wat we nodig hadden en waar we naartoe wilden. De samenwerking is heel verliep vlot en ze afleverde wat we nodig hadden.

Dankzij dit traject hebben we onze verloningen geobjectiveerd en duidelijke functieomschrijvingen gemaakt. Ik voel me nu ook gerust omdat ik weet dat als ik een vraag heb, we hiervoor terecht  kunnen bij Jori. Zoals bijvoorbeeld bij de aanvang van de lock down hebben we tijdelijke werkloosheid ingevoerd, Jori heeft ons hiermee geholpen en de procedure verliep vlot.  Terwijl we daar vroeger waarschijnlijk een dag uitzoek werk zouden aan hebben gespendeerd.    

We zijn blij met het resultaat.  We hebben duidelijke functieomschrijvingen waardoor we de taken beter kunnen aflijnen, daarnaast hebben we duidelijkheid in onze verloning en staat alles nu juridisch op punt met overeenkomsten en policies.


Wouter Danckaert, zaakvoerder van WODAN & Co

Een paar maanden geleden besliste ik om mijn eerste werknemer aan te werven. De tijd en de kennis om dit in orde te brengen, ontbrak me.. Ik had in het verleden al personeel aangeworven maar de kennis hierover was niet meer up-to-date. Je wil dan toch een vertrouwenspersoon hebben die jou begeleidt en bij wie je zaken kan aftoetsen. Handig dus om te kunnen terugvallen op Jori die hier kennis van zaken en ervaring in heeft.

Dankzij het traject kreeg ik een goed beeld van de in te vullen functie: de beschrijving, de verloning en de verwachtingen die ik hierover mocht hebben. Uiteraard is er dan nog een onderhandeling met de persoon die voor je zit maar je hebt dan tenminste een houvast. Ik ben nu ook in orde met al het papierwerk en dat geeft rust.

Wat ik heel aangenaam vond tijdens de samenwerking met Jori, was de stapsgewijze methodiek en het vele overleg. Je krijgt niet in 1 keer een gigantische hoeveelheid informatie te verwerken maar de info wordt opgesplitst in behapbare stukken. Ze is ook heel bereikbaar en reageert snel bij vragen. Altijd bereid om extra uitleg te geven. Wanneer ik twijfelde over bepaalde zaken zoals bijvoorbeeld de keuze van een sociaal secretariaat, gaf ze me haar onafhankelijke mening die het me makkelijker maakte een beslissing te nemen. Bij een volgende aanwerving roep ik opnieuw Jori haar hulp in.


Jens De Meester, zaakvoerder JayJays

Al enkele jaren werk ik samen met Jori.  Ze helpt me bij het implementeren van een correct verloningsbeleid en ook de nodige optimalisaties. 

Zo heeft Jori gezorgd voor ;

* CAO 90

* Winstpremie

* Bureaukosten, internetvergoeding, zelf gaande tot vergoeding van de carwash.

Alles dus om mijn collega’s netto een zo hoog mogelijke vergoeding te kunnen bieden.


Doordat Jori alles kort op de bal opvolgt, plukken we hier als KMO de vruchten van.

Naar aanleiding van haar BNI presentatie over relance uren vroeg ik of dit ook kon voor JAJYAYS. En ja hoor, ook dit is perfect mogelijk.

Bedankt Jori, in naam van mezelf en mijn collega’s!



{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x