Welke normen en waarden heeft Legal+HR Solutions?
Wanneer je met werknemers werkt, hoe groot of hoe klein je bedrijf ook is, is het toch essentieel om je normen en waarden als bedrijf in kaart te brengen. Dit omdat je ten eerste medewerkers moet zoeken die hierin passen, anders loopt de arbeidsrelatie vroeg of laat mis. Aangezien mijn plan dit jaar is te groeien met Legal+HR Solutions heb ik hier ook werk van gemaakt.
Daarnaast draag ik deze waarden en normen uit in de relatie met mijn (potentiƫle) klanten.
Duurzaam
Legal + HR Solutions bouwt langetermijnrelaties op met de klanten. Het is belangrijk om de klanten goed te kennen om zo het juiste advies te kunnen geven. Legal + HR Solutions wil een vaste HR-partner zijn voor haar klanten om hen bij te staan in de verschillende fases van hun bedrijf. Daarnaast is het ook belangrijk dat er duurzame oplossingen voor problemen van klanten worden gezocht. Geen kortetermijndenken maar oplossingen en tools die de klant op lange termijn kan handhaven en die eveneens in lijn zijn met de waarden en normen van de klant.
Integer
Legal + HR Solutions doet wat ze zegt en zegt wat ze doet.
De identiteit van de klant staat centraal, zonder te oordelen. In het geven van advies en oplossingen respecteert Legal + HR Solutions zowel de eigenheid van de klant als zijn medewerkers. Het advies en de oplossingen zijn steeds in lijn met de wetgeving, zijn ethisch en oprecht met respect voor de persoon en de waarden en normen van het bedrijf.
Legal + HR Solutions draagt zorg voor de persoonlijke data die klanten doorgeven. Deze gegevens worden op een veilige manier bewaard en worden nooit gedeeld met derden.
Betrouwbaar
Legal + HR Solutions is een betrouwbare partner door haar woord na te komen en de afgesproken planning en afspraken te respecteren. Daarnaast behandelt ze dossiers en gegevens met de nodige discretie en geheimhouding.
Toegankelijk & bereikbaar
Een klant met een probleem of vraag moet snel gehoord kunnen worden, daarom is bereikbaarheid voor Legal + HR Solutions essentieel.
Zo kunnen klanten zowel per mail als per telefoon terecht bij het bedrijf en verbindt Legal + HR Solutions zich ertoe om klanten met dringende problemen zo spoedig mogelijk verder te helpen.
Daarnaast is persoonlijk contact met de klant heel belangrijk en neemt Legal + HR Solutions de tijd om naast schriftelijke advisering het advies ook mondeling toe te lichten.
Persoonlijk
Klanten zijn geen nummer bij Legal + HR Solutions. Bij iedere klant is er een intakegesprek waar de tijd wordt genomen om de klant en zijn bedrijf goed te leren kennen om zo correct advies op maat van de klant te kunnen geven. Geen standaard antwoorden en service maar duidelijke tools en hulp die de klant verder kan helpen en onmiddellijk gebruiken. Legal + HR Solutions vraagt ook bij de klant na of het advies duidelijk is en de klant ermee aan de slag kan.
Wat drijft mij om KMO-bedrijven te helpen om een goede werkgever te zijn?
Jori, waarom richt je je nu tot KMO bedrijven? Ik ben van mening dat KMO bedrijven een heel belangrijke rol spelen in onze economie en zorgen voor veel tewerkstelling. KMO bedrijven zijn eveneens top werkgevers en moeten niet onderdoen voor de grote bedrijven en multinationals. Een KMO bedrijf heeft het voordeel om een veel kleinere structuur te zijn waardoor iedereen in het bedrijf betrokken is bij elkaar, iedereen elkaar kent en er gemakkelijker veranderingen kunnen doorgevoerd worden.
Ontslag expertise
Deze coronacrisis heeft een enorme economische impact op ons. We zitten in een tweede lockdown, maar wees eerlijk zolang we geen vaccin hebben zal dit impact op ons blijven hebben.
Ik ben fier lid van de netwerkgroep BNI Leuven Artois
Sinds 2019 ben ik lid van BNI Leuven Artois. Als ik terugblik op deze boeiende jaren, besef ik dat dit netwerk me heel veel gebracht heeft.
Annelies Peeters
Annlies Peeters Juridisch HR Adviseur